Biarkan Kepercayaan Mengambil Alih

Oleh : Cecep Y Pramana

Satunegeri.com – Keraguan dan ketakutan telah menguasai kita terlalu dalam dan lama. Sekaranglah waktunya untuk membiarkan kepercayaan diri kita mengambil alih.

Keyakinan tidak kalah nyata, tidak kalah masuk akal dari sebuah keraguan. Dan kepercayaan diri akan membawa kita ke tempat yang lebih baik.

Kita berhak mendapatkan lebih banyak rasa hormat daripada yang kita berikan pada diri kita sendiri. Kita berhak mendapatkan lebih banyak tantangan dan pencapaian yang menyertainya, daripada yang kita izinkan dalam hidup kita.

Tempatkan diri kita sekarang juga dalam kerangka berpikir dimana kita dapat melakukan semua hal terbaik yang mampu kita lakukan. Aktifkan kepercayaan diri yang selalu ada dan biarkan keyakinan itu menyingkirkan sisa-sisa keraguan.

Biarkan kepercayaan mengambil alih, kemudian pastikan untuk memberikan kepercayaan itu sepenuhnya. Dengan tujuan, dengan ketekunan dan dengan antusiasme, serta terapkan selalu pada kepercayaan diri sendiri.

Lepaskan kekuatan penuh dari potensi penuh kasih dan kreatif kita. Biarkan kepercayaan diri kita mengambil alih dan berikan pada kehidupan hari ini yang terbaik yang dapat kita berikan.

share on: